söndag 7 oktober 2007

Nu river vi tapeter. :)

Jag är ledig först på torsdag, men inte kan jag ju hålla mig... Igår röjde jag bland alla leksaker, idag dumpade vi över ungarna till morsan så vi kunde tömma rummet och nu har vi i stort sett rivit ner alla tapeter, det är målat under så dom har lossnat lätt, det är bara lite småkrafs kvar vid listerna och närmast taket. Så imorgon ska vi nog slipa väggarna, det behövs inte så mycket förarbete för det är bra gjort av dom som målade rummet (det var knappast han som bodde innan oss...) och så kanske vi målar första varvet redan på onsdag när jag jobbar kväll.

Åh, jag älskar det här förändrandet! Det är så kul att få nånting gjort och ännu roligare när det är klart! Dessutom var jag en sväng på stan idag med S och fick lite inspiration till nya väggtavlor av tyg och bäst av allt, jag hittade skitfina gardnier till sovrummet! Det har jag letat efter länge, visserligen inte så aktivt, men ändå, och nu sprang jag bara på dom, superbra!

Nä, ska lägga Alma nu och hänga upp dom nya gardinerna!

Inga kommentarer: