tisdag 28 april 2009

Natt-städning.

Nu är jag nästan färdigstädad. Dammsugandet får vänta tills imorrn, och så ska jag sortera upp på balkongen a.k.a. stökigaste platsen i världen. Det är där vi slänger ut det vi inte hittar någon annan plats för. Men nu har jag en plan. En plan för hur balkongen ska bli en himla trevlig plats. Jag hoppas bara att ingen hunnit före till pryttlarna jag hittade på blocket som satte igång min fantasi. Balkongmöbeln som står där nu ska jag köra till M imorrn. Dom är fina men passar inte min plan. Sen ska det som sagt rensas. Jag gruvar mig lite för det, för det innebär att jag måste ner i förrådet i källaren. Det är så jävla fullt där. En resårbotten + bäddmadrass upptar ungefär hela golvytan. Det är skitjobbigt att göra nåt över huvud taget därnere, dessutom är det ett jävla sketet hörnförråd, vilket innebär att ljuset inte når in, så man måste fumla sig runt i halvmörker. Men det får det vara värt så jag kan genomföra planen. Jag vill verkligen kunna tycka om att vara på balkongen nu på våren och till sommaren. Jag behöver det.

Annars så har jag träningsvärk. Utöver mega-cykelturen på lördagen så cyklade jag i går till Arcus, gick på mässa med mamma i många timmar och cyklade hem sen. En nätt liten sväng på sammanlagt ca 2 mil. Om jag hinner imorrn (men det tvivlar jag på) tänkte jag cykla till Storheden och lulla runt lite, annars får det bli på onsdag.

Nä, undrar om man skulle sova nu? Ingen vettig människa är väl uppe vid den här tiden?

Inga kommentarer: