lördag 13 september 2008

Wall-e

Vi har varit och kollat på Wall-e. Söt film, fast Freja tyckte ganska snabbt att den var "konstig" och tappade tålamodet... Men eftersom hon gillar popcorn så satt hon ändå någorlunda still större delen av tiden.
Sen var vi på Max och jag höll på att störa ihjäl mig på killen i kassan, han var så trög så det var skrämmande. När vi kom stod det en kille med två barn och hade redan beställt och betalat, en kvart senare när vi äntligen fick betala hade han fortfarande inte fått sin mat trots att den uppenbart var färdig och när vi fick vår mat och började äta, ungefär då fick killen sin mat. Då hade ungarnas mat legat på brickan i minst 10-15 minuter... Jag hade inte godtagit den maten. Jag hade fan inte stått och väntat så tålmodigt så länge. Det är en sak om det är typ rusning, men han var en enda kunden där innan vi kom... Då ska det inte ta mer än 5 minuter att få sin mat. Pucko!
Annars är det väl lugnt, jag och Heidi var på Ceo (ja, jag skäms lite) och hade faktiskt kul. :) Jag kom hem sent och ungarna skulle ju till sin balett i morse, så det var bara att masa sig upp strax efter 9... Då hade Freja halva skallen full med Helosan-salva... Jag brukar gojsa i lite aloe vera-gele när Frejas hår ser ut som en risbuske, så det var väl det hon hade tänkt sig. Så det var bara att ställa ungen i duschen och sen blåsa håret torrt, annars hade hon ju frusit ihjäl när vi cyklade till Pontushallen.

Imorrn ska vi ut till Sandön med morsan och plocka lingon. Jag tror jag håller mig till att kolla på, blåbärsplockandet för någon vecka sen gav mig tillräckligt med ont i ryggen och så förtjust är jag inte i lingon...

Inga kommentarer: