måndag 29 september 2008

Träningstorka..

Hela helgen har varit värdelös ur träningssynpunkt... I torsdags gick jag och Maria nästan en mil, sen under helgen blev det ingenting.
Fredagen blev det alkohol med Heidi och iofs så måste jag ha bränt en hel del kalorier på Olivers dansgolv, men lördagens bakissvullande kompenserade nog det alldeles tillräckligt.
Idag har jag iaf kommit igång med en promenad på morgonen efter lämning på dagis, men (tyvärr) propsade A på att följa med och dels så blev det ont om tid då eftersom han hade ett möte att hinna till och dels började han klaga på ont i benhinnorna så fort jag fått upp farten litegrann.. Så det kändes inte så effektivt...
Men men, nya tag imorgon, stavgång med Maria. Och så har jag hoppat på en sjalbarns-utmaning: One hundred push ups. Så jag gjorde testet imorse efter promenaden och körde första dagens pushups (för jag vägrar kalla det armhävningar, det är ju när man hänger i något och drar sig upp), vilket kändes asjobbigt, men det ger sig förhoppningsvis med tiden. Tänkte jag skulle lära mig att göra "riktiga", jag brukar alltid stå på knä annars. Och det kan ju vara imponerande (om jag nånsin kommer dit) att klara 100 pushups på raken.. ;)

Annars har jag dåligt samvete för att jag sitter här och surfar istället för att försöka sy nåt, men jag har ont i axlarna efter morgonens övningar och orkar bara inte sitta vid symaskinen. Det blev ju en mössa sydd åt Alma igår iaf. Alltid nåt. Nästa projekt blir nog en turkos kaninklänning åt Freja, hon vill ju också ha en klänning.

Inga kommentarer: